Inschrijven studiedag 3 april

Wij willen u vragen om op het onderstaande formulier aan te geven waar uw voorkeur naar uitgaat (1e en 2e keuze aangeven). Wij proberen u zoveel mogelijk bij uw eerste keuze in te delen.

Naam
Afkorting naam (3 letters):
Vak:
Eigen afdelingsleider (afkorting):


 

Workshop Thema eerste keuze tweede keuze
1 Tovani-beta/gamma
2 De paashaas
3 Tovani-talen
4 Toetstaal en woordenschat


 

 

Informatie over de workshops

Workshop 1: Introductie Tovanitraining voor docenten bèta/gamma

Ik lees het wel, maar ik snap het niet!

Ik heb de tekst al drie keer gelezen, maar ik snap er helemaal niets van!’
‘Wat staat hier eigenlijk? Ik weet niet wat ik moet doen!’
‘Moet ik dit echt allemaal lezen? Dat lukt me nooit!’
‘Hoe kan mijn cijfer zo laag zijn? Ik heb me helemaal suf geleerd!’

Herken je bovenstaande opmerkingen van leerlingen? En heb je dit schooljaar nog niet deelgenomen aan de Tovanitrainingen? Wil jij ook de leesvaardigheid en het tekstbegrip van leerlingen vergroten. Schrijf je nu dan snel in voor deze workshop.

Maximaal aantal deelnemers: 20 docenten bèta/gamma

Roderick Waijers

 

Workshop 2: De grote Taal paasspeurtocht

Help Taal de paashaas bij het zoeken naar zijn paaseitjes die verspreid door de school liggen. Los ondertussen de aantrekkelijke taalraadsels en taalvragen op. Vergroot zo je taalvaardigheid en maak kans op een smakelijke chocolade paashaas.

Maximaal aantal deelnemers: 10 groepjes van 4 docenten = 40 man

Peter de Goede


Workshop 3 : Introductie Tovanitraining voor talendocenten

Ik lees het wel, maar ik snap het niet!

Ik heb de tekst al drie keer gelezen, maar ik snap er helemaal niets van!’
‘Wat staat hier eigenlijk? Ik weet niet wat ik moet doen!’
‘Moet ik dit echt allemaal lezen? Dat lukt me nooit!’
‘Hoe kan mijn cijfer zo laag zijn? Ik heb me helemaal suf geleerd!’

Herken je bovenstaande opmerkingen van leerlingen? En heb je dit schooljaar nog niet deelgenomen aan de Tovanitrainingen? Wil jij ook de leesvaardigheid en het tekstbegrip van leerlingen vergroten. Schrijf je nu dan snel in voor deze workshop.

Maximaal aantal deelnemers: 20 talendocenten

Arthur Harder en Kristl Smit

 

Workshop 4 : Toetstaal en woordenschat

Nu toetsen en examens steeds taliger worden, is het belangrijk dat elke docent taalbewust wordt, dat wil zeggen dat hij weet tegen welke taalproblemen leerlingen oplopen als ze een toets maken.

Tijdens de workshop zoomen we in op de volgende vragen:

  • Wat vinden leerlingen lastig aan toetsen / examens?
  • Welke woorden vinden leerlingen moeilijk?
  • Welke leesstrategieën kunnen ze gebruiken?
  • Hoe kunnen ze een vraag analyseren en hun antwoord formuleren?
  • Hoe kunnen we met elkaar werken aan een grotere woordenschat?

Maximaal aantal deelnemers : 20 docenten

Bart Meurs en Tineke Rinkel